• Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват! За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас. За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започнаха от 3 ноември 2025.
  • От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025

    Награди за бизнеси, организации и личности, които вдъхновяват!За трета година b2b Media отправя предизвикателство към бизнеса и лидерите на мнение у нас.За тях са Годишните награди Leaders of Influence Awards 2025, които започват от 3 ноември 2025.
  • Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество

    Остарялата водопреносна мрежа, замърсяването на почвите и недостатъчният контрол са част от проблемите с качеството на чешмяната вода   Човешкото тяло съдържа между 50 и 80% вода и консумацията на чиста питейна вода играе съществена роля за доброто здраве. И затова с право потребителят си задава въпроса каква вода за
  • Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?

    Във второто издание на наградите NEXT DIFI AWARDS през 2025 г. Бяха отличени организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Голямата награда отиде при Банка ДСК, а призът за лидер и вдъхновител беше присъден на Макс Баклаян, Изпълнителен директор на Tavex. Официалната церемония по награждаване на призьорите се състоя
  • „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве

    Октомври е месецът, в който светът обръща внимание на женското здраве. Именно тогава стартира информационната кампания „Изключи горещите вълни“, посветена на темата менопауза и на едно от най-честите ѝ проявления – горещите вълни. Инициативата е подкрепена от четири водещи медицински организации в България: Българска асоциация по андро- и менопауза; Българска асоциация
  • Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025

    Второто издание на наградите през 2025 г. е посветено на организации, които движат прогреса във финансовия и финансово-технологичния сектор. Ранното кандидатстване се удължава до 03/10/2025 А официалната церемония по награждавне на призьорите ще се състои на 16 октомври 2025 г. и ще отличи водещи банкови и небанкови, застрахователни, пенсионни, технологични
  • Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест

    В 17 града на България над 1200 души посетиха безплатни профилактични прегледи за разширени вени  Излязоха данните след края на тазгодишното издание на информационната кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична
  • Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа

    Събитието поставя акцент върху дългосрочната подкрепа за жените – със знание, мрежа и специално създаденото приложение findependent app  Остават броени дни до първата по рода си в България голяма конференция, посветена на финансовата независимост на жените – From Zero to Hero Summit. Тя ще се проведе на 18 септември в Planet Schwarz
  • 1 Започна надпреварата за Leaders of Influence Awards 2025
  • 2 От 3 ноември започват Leaders of Influence Awards 2025
  • 3 Чешмяната вода все по-трудно отговаря на очакванията за добро качество
  • 4 Кой грабна призовете в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025?
  • 5 „Изключи горещите вълни“ – информационна кампания посветена на женското здраве
  • 6 Удължава се срокът за кандидатстване в Годишните награди за финансови иновации NEXT DIFI AWARDS 2025
  • 7 Жените са по-засегнати, но и много по-загрижени от мъжете за профилактиката на хроничната венозна болест
  • 8 Първата голяма конференция за финансова независимост на жените в България From Zero To Hero събира широка институционална подкрепа
  • Коментар
  • Коментар
  • Коментар

Държавите ще стареят, ще отслабват и ще се свиват

Невероятно е, че вече няколко поколения в Западния свят израснахме с убеждението, че човечеството върви към свръхпопулация.  През 90-те и първото десетилетие след 2000 г. медии, учебници, филми, публични кампании

Млади, дръзки, красиви и секси; без особен умствен багаж!

Новата вълна в политиката.Боси крака, звукът на токчета, вятърът, който духа през косата - това е видеото на председателя на Общото събрание на ООН Аналена Бербок,това е нейната политическа комуникация, пише

Ентусиазмът в подкрепа на Украйна не е само идеология, има и каца с мед

Ентусиазмът на западно-европейците за продължаване на войната в Украйна не е само идеологически.  Не е само защото бидейки въвлечени от предишната американска администрация, имат притеснения за последствията от евентуална руска

Реклама


Inspiration Hub:

 Inspiration Hub:

При безплатни профилактични прегледи в 22 града над 60% от хората са диагностицирани в ранни стадии на хроничната венозна болест
Четвъртото издание на „Вземи краката си в ръце активно“ –– националната информационна кампания за хроничната венозна болест –– регистрира рекорден интерес

Четвъртото издание на националната информационна кампания „Вземи краката си в ръце активно“, която се организира от Българското национално дружество по съдова и ендоваскуларна хирургия и ангиология (БНДСЕХА) с подкрепата на фармацевтична компания Servier и на сайта venite.bg, регистрира рекорден интерес към дейностите, проведени в нея. Важна част от тях са традиционните безплатни профилактични прегледи в цялата страна, както и инициативата „Пътешествие с мисия“, която за втора година насърчава хората да водят активен начин на живот като превенция на разширените вени. Резултатите от безплатните медицински прегледи потвърдиха тревожната тенденция, че разширените вени или т.нар. хронична венозна болест продължава да се подценява и да не се лекува. Статистиката от прегледите сочи, че 50% от хората не предприемат никаква терапия, въпреки че имат проблем с разширените вени от дълго време. Тази година прегледите бяха проведени в 22 български града, като обхванаха над 1500 пациенти – с 20% повече от 2021 г. От тях над 1300 пациенти са диагностицирани със симптоми и признаци на хроничната венозна болест. Добрата новина е, че бе провокиран интересът на повече хора на млада и средна възраст да се погрижат за здравето на краката си – 64% от прегледаните са в ранните стадии на заболяването, а броят на диагностицираните в най-началния етап на ХВБ е удвоен в сравнение с миналата година.

На фона на тези данни водещи лекари в областта на венозната патология у нас засилиха становището си за необходимостта от повишаване на информираността на здравните специалисти и на пациентите относно ранната диагностика и своевременното лечение на заболяването чрез провеждане на регулярни образователни инициативи.

При безплатни профилактични прегледи в 22 града над 60% от хората са диагностицирани в ранни стадии на хроничната венозна болест

Тази година е важна и с изготвянето и разпространението на експертно становище на БНДСЕХА, което има за цел да потвърди ползите от навременното лечение на пациенти във всички стадии на хроничната венозна болест с венотонични медикаменти съобразно международните и националните ръководства за диагностика и лечение.

„Хроничният и прогресивен характер на венозната болест изисква провеждането на системно и дългосрочно лечение с венотонични медикаменти съобразно най-новите научни доказателства и препоръките на водещите експерти, залегнали в наскоро изготвеното Консенсусно становище за лечение на ХВБ. Ключова е ролята на всички нас – здравните специалисти – съдови хирурзи, ангиолози, общопрактикуващи лекари, фармацевти, които трябва да разясняваме на пациентите, че т.нар. разширени вени не са само козметичен проблем, а заболяване, в основата на което стои венозно възпаление.

Важно е да противодействаме на този възпалителен процес и да наблегнем на необходимостта от навременна и постоянна грижа за венозното здраве както при всички останали хронични заболявания като артериална хипертония, диабет и др.“, отбелязва доц. Димитър Петков, председател на БНДСЕХА. 

Според него е от изключително значение хората да са добре информирани за основните рискови фактори за развитие на заболяването: наднормено тегло, липса на движение, небалансиран хранителен режим, фамилна обремененост. Освен това, при поява на тревожни симптоми като умора в крайниците, болка и тежест, крампи и оток, е необходимо пациентите да потърсят своевременна консултация с медицински специалист.

Грижата за краката и за венозното здраве е особено важна през летните месеци, тъй като топлото време задълбочава симптомите, но не трябва да се пренебрегва и през останалата част от годината. Специалистите по венозни заболявания споделят, че  хроничната венозна болест не спи зимен сън и затова съветват грижата за венозното здраве и терапията с веноактивни медикаменти да продължи целогодишно.


По време на кампанията „Вземи краката си в ръце активно“ бяха публикувани още данни от национално скринингово изследване относно заболеваемостта, интервюта с експерти, информационни материали и др.

При безплатни профилактични прегледи в 22 града над 60% от хората са диагностицирани в ранни стадии на хроничната венозна болест

Голям успех отбеляза и инициативата „Пътешествие с мисия“, която миналата година мотивира стотици хиляди да участват и да изминат заедно над 10 млн. крачки, се разгърна с още по-впечатляващи постижения, отчитайки близо 16 млн. крачки в рамките на кампанията за 2022 година, което надмина поставената цел от 12 млн. крачки.

От месец юни множеството от желаещи да се включат в  „Пътешествие с мисия из Европа“ се вляха в „Отбор с мисия“ и с лекота покориха и надминаха тазгодишната цел. Локациите включваха не само красивите маршрути в България, както беше миналата година, но и различни страни в Европа – Италия, Франция, Гърция, Испания и Португалия. Всеки участник можеше да следи броя на извървените крачки във фейсбук групата Пътешествие с Мисия и на сайта www.venite.bg, а запленяващият танц „Краченица“, създаден специално с грижа за активни и красиви крака, намери своето важно място и в тазгодишната кампания.

Редом със специалната хореография, която подобрява венозната циркулация, тонизира и подпомага усещането за лекота, на огромен успех се радваше и предизвикателството #ПътувайИТанцувай. Победителите в него се насладиха на незабравими разходки в компанията на лицето на кампанията Деси Бакърджиева, травъл блогъра от bulgarianonthego Любомира и лайфстайл инфлуенсъра Силвия Дамянова.

Новини

  • 1

Съвети

Анализи

  • 1