5 тенденции, които ще променят медийния пейзаж през 2018 година

От малките издатели до големите медийни групи, от регионалните телевизии до националните оператори - всички усещат вятъра на промяната. Според Marketing Week има пет основни тенденции, които ще променят обстановката и ще нарушат комфорта на традиционните медии.

1. Стрийминг услугите ще станат по-привлекателни от стандартното излъчване

Стриймингът се налага все повече в опитите си да открадне аудитория от традиционните разпространители. Изглежда, че новите платформи стават все по-успешни. Така например Netflix надмина всички очаквания и достигна 5.3 млн нови абонати през последното тримесечие на 2017 г.

 

Освен това планира сериозни инвестиции и за настоящата година, така че да продължи в същата траектория. Бюджетът на разпространителя се излчислява на около 2 млрд долара.

Подобни платформи ще преживеят истински бум, ако поднесат качествено съдържание, коментират експертите. И всичко това за сметка на традиционните играчи. Растящият интерес към Netflix, Apple TV и Amazon Prime го доказва. Има обаче и допълнителна прогноза, че потребителите все по-често ще се ориентират и към по-малки частни стрийминг платформи.

2. Издателите ще преосмислят своите отношения с дигиталните медии

Миналата година видяхме рязка промяна в отношенията межуда рекламодателите и дигиталните платформи като Facebook и Google. Те успешно преминаха през първоначалните скандали относно измерванията на рекламите и други имиджови проблеми.

Съвсем закономерно издателите използваха момента да спечелят от техните сривове. Издания като News UK и The New York Times направиха силни кампании фокусирани върху качествената журналистика и постигнаха частичен успех.

Крис Дънкан, управляващият директор на The Times и The Sunday Times смята, че дигиталните гиганти ще продължат да се подобряват и ще привличат все повече рекламодатели. Но освен това ще се променят отношенията им и с големите издатели.

По-рано тази година Google премахна своята политика за 'един безплатен клик', като по този начин остави в ръцете на издателите решението колко и дали изобщо да дадат на читателите си безплатни статии.

3. Издателите на списания ще насочат вниманието си към измерването

Също като вестниците, и списанията страдат от доста време насам от непрестанно спадащи тиражи. Според най-новия доклад на AA/Warc Expenditure, рекламодателите ще ограничат с нови 6.8% бюджетите си за списания през 2018 година.


И все пак има леко увеличение от 0.2% за дигиталните списания. Затова не е изненадващо, че издателите планират как да прехвърлят повече съдържание към дигитални платформи и така да увеличат продажбите.

По-късно през тази година се очаква навлизането на нова система за измервания в тази индустрия, наречена Audience Measurement for Publishers (AMP). По този начин издателите се надяват да накарат повече известни марки да ги припознаят като подходящо място за реклама.

Смята се, че данните от измервания, предоставени от трета страна ще върнат отново доверието на рекламодателите, които отдавна са спрели да вярват на твърденията за огромни тиражи и нерелавантни цифри за достигната аудитория.

4. ТВ разпространителите ще се конкурират с новите платформи чрез така наречената адресирана телевизия

Адресираната телевизия или Addressable TV съществува от няколко години, като позволява на рекламодателите да показват различни реклами на различни домакинства, докато гледат една и съща тв програма.

Но през 2018 се предвижда истински бум в световен мащаб на този подход. Virgin, Channel 4 и ITV въвеждат адресирана телевизия - нещо, което досега съществуваше само при Sky Media.

Не е изненадващо; онлайн таргетирането е нещо съвсем естествено и рекламодателите искат същото и когато става въпрос за тв програми. С намалящите рекламни бюджети, бандовете искат да постигнат по-голяма възрвръщаемост с по-точно таргетиране и позициониране. Това би направило и телевизионните програми по-релевантни.

5. Дигиталните устройства ще стават по-персонализирани

Навлиза нов подход по отношение на персонализацията и локализацията. Все повече рекламодатели ориентират мобилните рекламни послания според локализацията на потребителите, когато излязат от вкъщи. Технологиите позволяват мобилна интеракция и рекламодателите смятат да се възползват в пълна степен от нея.

Медийната агенция MediaCom излезе с истинска иновация, наречена automated trading desk, която позволява на рекламодателите да купуват рекламни импресии, таргетирани точно според локацията. Досега това ставаше трудно и с ръчно настройване, но процесът все повече се автоматизира.

Новата технология позволява на брандовете да достигнат аудиторията си по един гъвкав начин, като чрез платформата се използват данните от около 55 млн точки, включително и гео локация.