Кой е  “Мистър 100 милиарда”

Мартин Сорел или Сър Мартин е човек, който привлича медийното внимание на световната бизнес сцена като изпълнителен директор на най-голямата компания за маркетингови и рекламни услуги – британският гигант WPP.

Той е човекът, който всеки издател или собственик на онлайн медия иска да срещне. Сорел е известен като “Мистър 100 милиарда”, заради факта, че грубо изчислено държи една трета от всички разходи за реклама в глобален мащаб. В негови ръце е всичко от клиповете в Super Bowl до спонсорираните търсения и платените туитове.

Но, за да се издигне допълнително в очите ви, ще добавим, че той се впусна в една многомилионна битка, на ръба на банкрута, но в крайна сметка успя да изгради компания с пазарна капитализация от 30 милиарда долара, в която погълна погълна такива гиганти като J. Walter Tompson и Ogilvy & Mather, - на практика всичко, което преди беше под бранда на рекламната агенция Ogilvy, включително и модерния медия шоп Vice Media.

Сделката беше за 850 милиона долара и завърши успешно само заради таланта на Сорел да балансира дори и на прага на рецесия. След придобиването рекламният гигант WPP приложи строга програма за задържане на талантливите кадри и програма за обучение на жени-лидери, които да се издигнат на ключови мениджърски позиции в компанията. Кулминацията обаче дойде с откриването на самостоятелни офиси в Сингапур и Шанхай, които се оказаха доста ефективни за развитието на бизнеса.

Той е човек, който говори това, което мисли. Мартин Сорел не се поколеба да критикува Великобритания, заради намерението й да излезе от ЕС: „Това решение ще създаде невероятна несигурност, която ще забави икономическата активност и взимането на решения“.

Сър мартин е човек, който има солидна експертиза в сферата на финансите, технологиите, креативността и не на последно място притежава амбицията да владее в много голяма степен глобалния медиен пазар.

Най-интересният момент в неговата безспорно успешна кариера предстои: интересно е как в бъдеще гигант като WPP ще се задържи на гребена на вълната и ще се дигитализира още повече? Разбира се, нямаше да е Мартин Сорел, ако не беше изправен пред солидно предизвикателство.

“Хората често твърдят, че не искат да са най-големите, а искат да са най-добрите – подмята Сър Мартин – те обаче го казват, защото никога не са били най-големите”.

Реклама

Още от новини:

  • Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която...
  • От днес започва надпреварата за Зелените Оскари 2024

    Надпреварата в Националния конкурс "Най-зелените компании в България 2024" стартира на 2 април 2024 г.Отново ще бъдат оличени най-устойчивите идеи и практики!Идеята зад конкурса е да бъдат отличени и надградени усилията на бизнес компании, общини, не...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: