Новата тенденция е споделеното хранене

17% от българите са в Интернет, а тези, които поръчват продукти и услуги онлайн, са 22 на сто. Общият брой на хората в България, които поръчват храна онлайн, е 6.5%. Този резултат обаче непрекъснато нараства положително, казва Владимир Давчев, основател на Bgmenu в специално интервю за b2b Media.

Владимир Давчев е основател на BGmenu. Българският онлайн портал за поръчка и доставки на храна предоставя на потребителите възможност да си поръчат храна от над 550 ресторанта и 30 вида кухня в цялата страна, като броят им се увеличава непрекъснато.

Разкажете ни повече за сектора доставки на храна в България? Какви са наблюденията ви и как се е променил пазарът за последните 5 години?

Това е един от най-бързоразвиващите се и динамични сектори не само по света, но и в България. Причините за това са както по-генерални, така и доста конкретни. От една страна скоростното развитие на новите технологии оказва огромно влияние върху пазара на доставки на храна. Основен макро фактор е и промяната в потребителските навици и нужди. В съвременното общество хората работят все повече и разполагат с по-малко време. Така все по-рядко имат възможността да се отдадат на истински важните за тях неща - като моментите, прекарани пълноценно с близките им, например. Липсата на време е една от основните причини все повече хора да поръчват храна за вкъщи или за офиса. От друга страна, броят на компаниите в индустрията непрекъснато се увеличава, независимо че пазарът се консолидира. Инвеститорският интерес се раздвижва, надпреварата за пазарни дялове нараства, а секторът и потребителите се образоват. В резултат, се подобрява нивото на услугата и клиентите се връщат по-често.

Бизнес моделът ви предполага да работите в тясно сътрудничество с ресторанти, заведения за бързо хранене и т.н. Кои са най-големите ви партньори в България?

Работим с над 550 ресторанта в цялата страна, като броят им непрекъснато нараства. Гордеем се с партньорите си и за нас всяко сътрудничество е от изключително значение, независимо от това дали става въпрос за световноизвестна компания (като McDonald’s, KFC, Coca-Cola и др.) или за малко квартално заведение.

Какви са основните предизвикателства за вас що се отнася до развитие на бизнеса?

Колкото и необичайно да звучи, дори през 2017 телефонът си остава един от основните ни конкуренти. Именно така се правят 97% от всички поръчки на храна. Това отново се дължи на навиците на потребителите, които трудно експериментират и рядко проучват нови предложения в сектора. Онлайн средата обаче предлага много по-разнообразни и изгодни възможности.

Най-същественото предизвикателство за нас е да предоставим максимално добро обслужване. Инвестираме в платформата, в технологии, в подобряване на партньорската мрежа и потребителите. Опитваме се да направим целия процес напълно прозрачен за клиентите ни, за да могат те да знаят какво се случва с поръчката им във всеки един момент. Целта е да предоставим най-добрата услуга в сектора.

Какво е предимството ви пред конкурентите на пазара? Има ли нещо, което ви прави уникални?

BGmenu е най-голямата българска онлайн платформа за поръчка на храна за вкъщи или офиса, с огромно разнообразие от кухни – над 30 вида. Създадохме компанията преди повече от 10 години и бяхме първите, положили основите на сектора в България. И досега не спираме да развиваме нашата услуга и разрастването на бизнеса ни, не само на локално ниво, но и извън България. Оперираме и на румънския пазар, където онлайн поръчките и доставката на храна растат доста бързо.

Залагате изключително на иновациите в обслужването. Можете ли да споделите кои са те и как помагат за по-добрата услуга?

Все по-голяма част от потребителите са онлайн и те са доста взискателни към услугите, които избират да използват. В тази връзка се стремим да им предлагаме максимално точни и подробни данни, за да може да вземат информирано решение. Пример за това е т.н. machine learning – времето за доставка, което показваме на клиентите, се променя динамично, на база заетост на ресторантите, прогноза за времето, трафик и други фактори. Основната ни цел е храната да пристигне при клиента на време и топла.

Как се променя потребителското поведение на фона на този технологичен прогрес?

Пазарният потенциал в България непрекъснато се увеличава, като влияние върху това естествено оказва и потребителското поведение. Според последните проучвания, над 75% от българите живеят в градовете, което предполага и все по-голям брой онлайн потребители. През 2016 г. 17% от българите са в Интернет. Тези, които поръчват продукти и услуги онлайн, са 22%. Общият брой на хората в България, които поръчват храна онлайн, е 6,5%. Този резултат обаче непрекъснато нараства положително.

Последната кампания, която стартирахте през април и продължава в момента, е “Да хапнем заедно”, посветена на споделеното хранене в компания. Какво ви вдъхнови да се посветите на тази концепция?

Водим се от разбирането, че храненето в компания винаги е по-вкусно и по-забавно, а ползите от споделянето му влияят както върху психологическото, така и върху физическото здраве. Щастливи сме, че допринасяме за това хората да забавят оборотите, да се отърсят поне за момент от ежедневните си изтощителни ангажименти и да прекарат качествено време с близките си.

Какво да очакваме от вас в близко бъдеще?

Фокусирали сме се върху развитието на нашите услуги както на българския, така и на румънския пазар. Ръстът на компанията на годишна база е 118%. През 2016 инвестирахме 1.9 млн. евро в разрастването ни на пазара в България и Румъния. Основният ни акцент обаче е поставен върху подобряването на услугите ни. Стремежът ни е 50% от поръчките да се доставят в рамките на 45 минути и 90% от храната да достига до крайния клиент за максимум 60 минути. Работим в тази посока непрестанно и сме сигурни, че резултатите ще са факт в най-близко бъдеще.

Реклама

Още от новини:

  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, р...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: