LinkedIn - платформата на бизнеса и професионалистите в него

На 20 април в София ще се проведе практическо обучение за работа със социалната мрежа

Завъртян в социални мрежи и нетуъркинг събития светът ни днес е динамичен и пъстър. Въпреки това търсим правилните пътища за връзка един с друг, особено, когато става въпрос за бизнес партньорства. От друга страна в планирането на корпоративните си комуникации сме фокусирани в избора на правилните аудитории и точните послания. Всеки ден излиза нова актуализация, можем ли да поддържаме темпото? Знаем ли как да плуваме в необятния океан от съдържание, социални онлайн групи и дали владеем инструментите за общуване с клиенти и партньори? Всъщност въпросът е един – умеем ли да използваме оптимално всичко, което съвременния онлайн свят ни предлага? 

 

Мястото, където знаем, че тази комуникация е успешна е социалната мрежа LinkedIn. Все още обаче в България е забулена сякаш в мистерия и несигурност за това кого, как и по какъв начин можем да срещнем там. 

Най-голямата социална мрежа за професионалисти има 500 милиона потребители, като само за последната година техният брой е нараснал с 19%. LinkedIn има силно присъствие на мобилния пазар – около 60% от нейните потребители я използват на преносимите си устройства. През 2016 г. Microsoft придоби LinkedIn в сделка за 26.2 милиарда долара. LinkedIn предлага няколко начина за изграждането на личен бранд и  репутация на бизнеса. 

На 20 април предстои LinkedIn обучение за маркетинг и реклама, организирано от Любомир Кабакчиев – основател на дигитална агенция FLEXICA.Специализирал  онлайн търговия и маркетинг повече от 7 години, Любомир Кабакчиев е партньор на Google AdWords, сертифициран от AdVenture Media Group USA и член е на Power Hitters Club за Facebook маркетинг, основана от Jon Loomer. Повече от 2 години използва в своята работа социалната мрежа LinkedIn за маркетинг и рекламни активности. През 2015г. създава www.flexica.bg – дигитална агенция за онлайн маркетинг и реклама, като от тогава до сега, успява да помогне на десетки свои клиенти да развият онлайн бизнеса си.

Обучението на 20 април ще е в Интер Ескпо Център, а ранната регистрация е до 13 април. B2b Media е партньор на събитието. Можете да се възползвате от допълнителна отстъпка от 20% с промо код Link20.

 Каква е ролята на LinkedIn в социалния живот на бизнеса и на хората, които използват тази социална мрежа за създаване на бизнес отношения?

Отношенията са в корена на всички наши успехи или провали. В гена си хората имаме нужда от социален живот и затова днес социални мрежи са толкова популярни. Те ни дават предимството да градим отношенията си по-лесно, да се приобщаваме към групи, да намираме хора със сходни интереси и идеи, да се чувстваме свързани към света. 

Всички ние имаме социални контактни – приятели, познати, колеги и семейство.  И докато повечето социални платформи ни дават възможност да градим отношения с приятели, познати и колеги, то LinkedIn ни дава възможност да се свържем с контакти, които да са ни полезни в бизнес отношенията. Самата платформа е създадена на този принцип и в това се крие нейният успех. В нея са заложени инструмнети, които ни помагат да се свържем с правилните хора– тези, които биха ни били полезни в бизнеса. Това е платформата на бизнеса и профисионалистите в него. 

Кои са хората, които използват тази социална мрежа?

Като цяло можем да кажем, че в по-голямата си цялост, това са хора, които взимат решения в техните компании или бизнес ориентирани хора.  Интересно е, че на всеки 2 секунди в LinkedIn се присъединява по 1 нов потребител. Статистиката показва още, че повече 60% от потребителите в мрежата са топ мениджъри и собственици на бизнес. Някои определят Linkedin, като го наричат Facebook с вратовръзка. Но според мен това определение не е точно. LinkedIn e най-голямата онлайн професионална мрежа в света с повече от 500 милиона потребители в над 200 държави. А хората там го използват, за да правят бизнес. 

Към кого е насочено обучението за LinkedIn?

Най-общо казано, обучението би било полезно на хора, които искат да развият бизнеса си. Ако някой има нужда от силни бизнес контакти и няма кой да му ги препоръча лично, то LinkedIn е много подходящ варинат за него. Това може да са собственици на бизнес, които искат нови възможности, предприемачи, които търсят партньорства в чужбина и повече бизнес, мениджъри по продажби, които да увеличат шанса си да продават повече, маркетинг специалисти, които да намерят нови възможности и дори HR мениджъри, които искат да използват мрежата по-ефективно.

Кои са компонентите от това обучение, които не можем да открием сами, ползвайки LinkedIn?

В днешни дни няма нещо което да не можем да открием сами.  Всеки с определени познания, достъчно време и финансов ресурс, може да достигене до правилна стратегия. Не съм сигурен обаче, че всеки разполага с всички тях на куп.

В последните 2 години нашата дигитална агениця тества различни стратегии за наши клиенти. В това време направихме много проби и грешки, като установихме кои стратегии и техники дават резултати. Самата платформа има огромен ресурс и човек лесно може да се загуби в това да тества и прилага.  Мисля че успяхме да синтезираме правилната рецепта, дваща резултат, и сме готови да я споделим. 

Каква е програмата на обучението?

Програмата обхваща 3 основни панела. В първата част ще обърнем внимание на това, как работи алгоритъмът на Linkedin. Ще разгледаме важните неща при изграждането на личен или бизнес профил. Ще дадем примери за това, как да се позиционираме правилно. Втората част ще обхване маркетинг стратегии за генериране на контакти. Ще се спрем на основни примери и начини на контакт с потенциални клиенти или партньори. А в третата част ще обърнем специално внимание на това, как да рекламираме в LinkedIn. На финала ще раздадем на участниците сертификат и информация как да получат 50$ ваучер от LinkedIn за рекламните си кампании.

Каква предварителна подготовка бихте препоръчали на участниците в обучението? 

Обучението започва от нулата. Не е необходима предварителна подготовка. Не е нужно участниците да носят със себе си лаптопи или друга техника. Всички те ще получат презентацията след обучението, като лесно ще могат да следват стъпките от курса. 

Обучението е на 20 април в Интер Ескпо Център, а ранната регистрация е до 13 април. B2b Media е партньор на събитието. Можете да се възползвате от допълнителна отстъпка от 20% с промо код Link20.

http://flexica.bg/obucheniq/