Днес технологията е част от всеки бизнес

Важно е да се следи технологичното развитие и последните тенденции, за да може бизнесът да остане конкурентноспособен и да „презареди“ своя растеж, твърди Йоанис Кацанидис, управител на SoftOne Bulgaria в специално интервю за b2b Media.

Като един от лидерите в развитието на базираните в облак решения в Югоизточна Европа, бихте ли споделили какви са тенденциите в региона?

 

Нарастващото внедряване на нови технологии драстично променя образа и темпото на бизнеса. Очаква се глобалните приходи от облачни ERP системи да надхвърлят 28 милиарда долара през 2022 г. (спрямо 17,6 милиарда долара през 2016 г.). Тази цифра сама по себе си е показател за глобалната тенденция. Тенденцията до голяма степен може да се обясни с финансовите ползи, които предлагат облачните решения. Облачните услуги в Европа все повече се приемат като инструмент,  необходим за бизнес развитие. Приемането и използването на облачни услуги отчита впечатляващ процент. Регионът в Югоизточна Европа не прави изключение. Въпреки че облачните услуги тук все още не са толкова разпространени, колкото в останалата част от Европа, тенденцията по приемането им непрекъснато нараства.

Освен традиционните Cloud ERP и CRM системи, все повече компании прегръщат иновативните предложения за мобилност на предприятията, като се фокусират върху крос-платформените BYOD бизнес приложения.

Благодарение на облачните решения, разходите за софтуер и внедряване са драстично намалени и сега различните по големина компании могат да се възползват от предимствата, които предлага съвременният бизнес софтуер. Трудно е да погледнем в бъдещето, но интересното при облачните тенденции е, че те ще останат стабилни през следващите 2 до 3 години. Затова можем да сме сигурни, че търсенето на облачни услуги с Cloud ERP и CRM решения на преден план ще продължи да нараства.

Какви ползи имат компаниите от използването на ERP и CRM системи?

Успехът или провалът на всеки бизнес е неимоверно свързан със служителите. Същото се отнася и за внедряването на ERP или CRM системи. Системите са проектирани така, че да изпълняват различни задачи, дейности и процеси.  ERP решенията помагат на бизнеса да   повиши ефективността си, чрез обединяване на различни операции като финанси и счетоводство, производство, верига за доставки, човешки ресурси, бизнес интелигентност и отчитане в целия бизнес. По своята същност ERP система се състои от интегрирани модули, които се използват за събиране, съхранение, управление и интерпретиране на данни за много (в идеалния случай всички) от своите дейности. Можем да обобщим, че основните предимства на ERP решенията, се съсредоточават върху по-висока производителност чрез автоматизиране на процесите, намаляване на оперативни разходи и информация в реално време. В крайна сметка това, което ERP системата постига, е, че предоставя релевантна информация на определените хора, в точния момент, за да могат да вземат възможно най-добрите решения.

CRM, която обикновено е част от ERP решение, е пресечната точка на маркетинга, обслужването на клиентите и продажбите. Всъщност CRM интегрира в едно приложение всичко, от което се нуждае едно предприятие, за да прилага ефективни маркетингови стратегии, да увеличи продажбите и удовлетвореността на клиентите. Съвременна CRM система интегрира в платформа всички канали, чрез които бизнесът общува със своите клиенти. Те включват не само традиционните канали като телефон, електронна поща, формуляри за контакт (печатни и електронни), но социални мрежи и др. В допълнение,  предлага различни автоматизации като сигнали за кампании, възможности за продажби, комуникация с клиенти и т.н. Същевременно записва цялата информация за комуникацията на компанията с клиенти, дава възможност на ръководителите да следят процесите и производителността. 

Финансово достъпни ли са тези системи за малките и средни предприятия в България?

Малките и средни предприятия вече осъзнават необходимостта от ERP системи, но все още са резервирани към цената. Независимо от това, в ерата на облачните приложения, доставчиците са разработили решенията си така, че да са достъпни, като в същото време предлагат различни алтернативи за различните по големина компании. Факт е, че внедряването на ERP система изисква време и ресурси. За да определи реалните разходи, бизнесът трябва да има предвид общите разходи за собственост (TCO), въз основа на които след това можете да оцените възвръщаемостта на инвестицията си. Малките компании например не изискват комплексни ERP системи, което означава, че те не се нуждаят от всички/пълния набор от модули и функции, това означава, че имат време да помислят от какво точно имат нужда. Добрата новина за малките и средните предприятия (МСП) е, че след като осъзнаят ползите от новите ERP системи, възможностите са много, но важното е да заложат на правилната ЕRP система.

Какво прави мобилността на предприятието толкова важно за малките и средни предприятия? 

Важно е да се следи технологичното развитие и последните тенденции, за да може бизнесът да остане конкурентноспособен и да „презареди“ своя растеж. Еnterprise Мobility (EM) не е просто модерна тенденция, това е новият начин на работа и начинът, по който светът ще продължи да работи в близко бъдеще. Особено малките и средни предприятия ефективно могат да се възползват от корпоративните мобилни решения, насърчавайки ефективността и гъвкавостта в цялата си организация. Казано по-просто, използвайки EM приложения, служителите са по- мотивирани и ефективни, тъй като имат възможност да работят от всякъде. Благодарение на различните апликации и инструменти на мобилността, служителите нямат нужда да седят в офиса за да отговарят на и-мейли, да редактират предложения и предложения, да създават драфтове или презентации. Да сме „винаги свързани“ означава, че можем да си сътрудничим с други хора навсякъде и по всяко време. Това ниво на гъвкавост води до по-голямо удовлетворение, което пък повишава производителността – нещо от съществена важност за малките и средни предприятия.

Важна ли е дигиталната трансформация за малките и средни предприятия и как ERP системите помагат в тази насока? 

В днешно време технологията е част от всички бизнес дейности, като всеки един процес е автоматизиран. Всеки аспект, от потребителското изживяване и работа с клиенти до участието в целия набор операции на продукти и услуги, се променя фундаментално. Появяват се нови конкуренти, създават нови индустриални стандарти в гъвкавостта, отзивчивостта и ефективността на бизнеса.

За да отговорят на това, вече наложените организации трябва да променят своите бизнес модели и бързо да се адаптират към пазарната реалност. Потребителското поведение, техните ценности и очаквания бързо се променят, започват да изискват по-голям и концентриран опит във всички контактни точки. За малките и средни предприятия трансформацията е наложителна, а облакът е в основата на промяна в начина им на работа и като добавя стойност на клиентите.  

Бизнесът може да използва системи като новата Soft1 Cloud ERP Series 5, задавайки по-бързи, умни и финансово ефективни операционни модели. Проектиран за да увеличи човешката ефективност чрез голям набор от иновативни технологии, включително тази на изкуствения интелект и машинно обучение, Soft1 Cloud ERP Series 5 подпомага бизнеса от всякакви мащаби, генерира нови потоци от приходи, повишава ефективността на разходите и намира нови начини да достави стойност на клиентите.

 

Реклама

Още от новини:

  • Lilly Drogerie подкрепя младите жени по пътя към кариерен успех

    Компанията дарява средства, събрани от рециклирането на коледния каталог на компанията По повод Международния ден на жената Осми март Lilly Drogerie, веригата, която със своите над 100 магазина у нас помага на жените да бъдат още по-красиви, р...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: