Доброто Mobile представяне е важно за всеки онлайн магазин

Казвам се Светослав Тодоров, родом съм от Пловдив и по образование съм програмист. В последните 15+ години работя в браншовете на ecommerce и логистика в различни функции и роли. През 2015 основах фирма Белуга Ай Ти, като фокусът на фирмата е разработка на комплексни решения в тези сфери. Работим в момента с клиенти в България и Западна Европа – в България главно разработваме онлайн магазини и omnichannel решения, базирани на Магенто, докато в Западна Европа – предимно Warehouse Management Systems. Екипът ни в момента наброява 20 човека.

Какви базисни функционалности трябва да има всеки онлайн магазин?

Базисните функционалности според мен са:

  1. Добро mobile представяне (в повечето сфери 70%+ посетителите са mobile);

  2. Добра скорост и лекота на пазаруване;

  3. Богат набор от методи за доставка и разплащане за удобство на клиентите.

Доколко е важно наличието на мобилна версия за работата на електронния магазин?

През последните няколко години мобилният трафик към електронните магазини значително се увеличи. Когато сайтът не е оптимизиран за мобилно устройство, той е труден за навигация. Това означава, че за да привличат все повече качествен трафик от потребители, които ще разгледат и ще се възползват от това, което им се предлага, онлайн търговците трябва да обръщат все повече внимание на мобилната версия на своя магазин. С други думи казано, ако нямате mobile-friendly интерфейс, губите реални клиенти, а в 21 век всеки се бори за вниманието за потребителя.

Нека обаче оставя цифрите да говорят. Мобилната версия е много по-важна от тази за десктоп – имаме клиенти с 95%+ мобилни посетители.

Кои са вашите източници на вдъхновение?

Човек може да черпи вдъхновение от различни места, стига да иска да го види. Ежедневната ми работа е изпълнена с множество предизвикателства, комуникация с клиенти, решаване на различни казуси, свързани с онлайн търговия и логистика. Затова винаги отделям време, за да се запозная с новостите в тези две сфери на дейност.

Източниците, чиято информация следа, са Ecommerce academy и Data structures and Algorithms, 2nd edition.

Защо приехте поканата на Никола Илчев да бъдете жури в конкурса?

Харесва ми форматът, благодаря ви за поканата – чест и удоволствие ще бъде да участвам!

Вярвам, че в момента има нужда от точно такъв тип конкурс, който да обединяват общността на онлайн търговците в страната, както и да спомогне за подобряване на бизнес средата у нас.

На какви критерии трябва да отговаря даден проект, за да получи максимална оценка?

Скорост, леснота/удобство за ползване, браншови специфики и функционалности, гъвкавост и набор от опции за клиенти. Това са основните критерии, на които трябва да отговаря един онлайн магазин, за да получи приза за най-добър магазин в конкурса.

Цялата информация за конкурса може да прочетете тук: https://awards.ecommercebg.com/