Петър Лозанов, CloudCart: “Инвестирай 20% за създаване на уебсайт и 80% за маркетинг, когато пускаш първия си онлайн магазин”
1. Как започнахте работа в CloudCart?
 
Получих възможност да покажа и развия идеите и знанията си в компания, чийто продукт е основа за бизнесите на хиляди предприемачи и техните служители. За мен това донесе две неща.

От една страна - възможност да изградя силен екип, който да успее да изведе CloudCart на външни пазари. От друга - да спомогна за успехите на редица индустрии през подобряване на възможностите за продажби онлайн.
 
2. Как CloudCart помага на начинаещите онлайн търговци?

Когато държиш лидерската позиция в даден сектор е важно да се грижиш за развитието му чрез постоянното навлизане на нови кадри и специалисти. Затова и ние се фокусираме върху обучението на всеки нов клиент - в лични срещи, чрез нашия блог и help център, а скоро ще обявим и изцяло нова инициатива, която ще бъде свързано с обучението на онлайн предприемачи и специалисти в eCommerce сектора
 
3. Имат ли място българските онлайн магазини на европейската и световна онлайн сцена?

Мисля, че има достатъчно интересни примери за онлайн бизнеси, които успяват да продават успешно и зад граница. Основна цел на сектора трябва да бъде осигуряването на възможно най-добрите условия за старт и последващо финансиране, така че да могат да скалират бързо извън България и региона.
 
4. Кога физическия магазин трябва да се пренесе в онлайн пространството?
 
В 90% от случаите - веднага. В останалите 10% - предимно при продукти, които имат специфичен характер, начин на ползване, premium pricing - онлайн присъствието може да се използва като комуникационен канал, който създава допълнителен hype около продукта, lead generation инструмент или за изграждане на community, което да конвертира впоследствие във физическа локация.

Има и втори аспект на този въпрос, който е свързан най-вече с готовността за старт. Моят съвет е предприемачите да стартират след като много добре проучат какво точно значи да имаш онлайн магазин. Подценяването и липсата на знания са най-големият фактор за провал на физическите бизнеси при срещата им с онлайн продажбите.

На последно място - финансиране. Не е важно да се наливат десетки и стотици хиляди в платформи - съветът ми е да се стартира умно, с оптимизирани инвестиции в инфраструктура и достатъчно голям бюджет за маркетинг тестове.

Все още повечето стартиращи онлайн търговци отделят 80% за създаването на уебсайт и 20% за реклама, вместо да структурират инвестицията си в обратното съотношение.
 
5. Опишете идеалния онлайн магазин с три думи.

Интуитивен, Marketing-ready, Автоматизиран
 
6. Как се става “Звезда на електронната търговия”?

Като във всеки друг бизнес - с упоритост, постоянство, издръжливост в ежедневните битки и щипка креативност и късмет. Но най-вече - с готовност за неспирно извличане на знания от всяка ситуация, човек или идея.

Петър Лозанов, CloudCart: “Инвестирай 20% за създаване на уебсайт и 80% за маркетинг, когато пускаш първия си онлайн магазин”

—-
 
Петър Лозанов e част от eCommerce Academy Awards 2023 - Конкурсът на електронните търговци в България. Повече за наградите и как да се включите можете да видите тук: https://awards.ecommercebg.com/.

Реклама

Още от новини:

  • Пътуване с бебе? Не забравяйте за хидратацията

    Ако имате бебе или малко дете, е напълно нормално да се притеснявате дали всичко ще бъде наред при пътуване. Споделяме няколко съвета за хидратация, които ще са ви полезни във всяка ситуация извън дома.Пътуванията винаги са свързани с хубави емоции, ...
  • Кой печели приза "Зелена личност 2024"?

    Вотът на публиката определи новият носител на приза за 2024 година. Сред 4-мата номинирани най-много гласове събра Таня Скринска, която ще е "Зелена личност 2024".Отличието ще бъде връчено по време на официалната церемония на 10 май. Таня е предприем...
  • Ретро сникърите се завръщат на мода

    Deichmann представя нови модели в ретро стил Ако можехме да върнем времето назад... Да, можем, защото сега е време за завръщане в бъдещето! Това е отдавна известната истина в света на модата: всичко ново е добре забравено старо. Тенденция, която...

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: