Търсим партньори в областта на мобилните игри
Целта ни е да направим Viber най-българското приложение за комуникация, като предоставим на потребителите ни все повече локално съдържание , коментира Атанас Райков,  генерален мениджър на Viber за региона.

Кариерата на Райков започва с ролята на специалист по електронен маркетинг и проекти към Vivatel. През януари 2010 година започва работа във VIVACOM в ролята на Мениджър по потребителските продукти и услуги, където остава до март 2015 година. Във VIVACOM Райков отговаря за създаването на тарифните планове.

Разкажете ни за услугите на Viber, свързани с "business to business". Какви решения предоставя Viber за бизнеса?

Нашите услуги за бизнеса се развиват в три основни насоки – комуникационни решения, маркетингови и такива базирани на интеграция с нашите apis.

При комуникационните решения много интересен продукт са персонализираните комуникационни съобщения, които бизнесът може да използва за изпращане на чувствителна и индивидуална информация до своите клиенти чрез Viber по един много сигурен, бърз и по-гъвкав начин спрямо SMS съобщенията. Това решение е много подходящо за финансови транзакции, данни за направени поръчки и изпащане на кодове за достъп. При маркетинговите решения – ние предлагаме възможност на бизнеса да достигне по-бързо и ефективно до правилната аудитория чрез нашите Публични чатове и спонсорирани стикер пакети, които могат да работят заедно за изграждане на социални канали за комуникация от стотици хиляди последователи на бранда в рамките на броени седмици на пазара като България. И на последно място, когато говорим за apis ние търсим партньори, които имат интересни продукти в областта на мобилните игри, с които да създадем следващите членове на нашето портфолио от игри и да повторим успеха на Viber Wonderball и Viber Candy Mania.  

Какво ще се промени за българския потребител, след стъпването Ви в длъжност?

Целта ни е да направим Viber най-българското приложение за комуникация, като предоставим на потребителите ни все повече локално съдържание и инструменти за комуникация, които са съобразени с местната култура и динамика на обществото.

Какви са новите Ви задължения и отговорности? Вие отговаряте за 13 страни. Това е голям обем от потребители, какви са приоритетните Ви задачи?

Дейността на офиса ни в региона е насочена в момента върху изграждането на партньорства с мобилни оператори, медийни групи, рекламни агенции, големи брандове, финансови институции, транспортни фирми и създатели на мобилни игри. Всеки един от тези партньори може да има значителни ползи при работата си с Viber и целта на нашия екип е да им помогнем да извлекат максимума от партньорството и изградим стабилна основа за бъдещето.

Голяма част от потребителите се притесняват за поверителността на данните си? Можете ли да предоставите повече информация за политиките за поверителност на Viber?

Платформата на Viber е създадена по такъв начин, че ние използваме минималното количество информация нужно за предоставяне на услугата, която нашите потребители толкова харесват. Ние използваме високо ниво на криптиране на комуникацията в нашата платформа, за да могат нашите клиенти да са спокойни, че са добре защитени. И което е най-важно – в момента, в който едно Viber съобщение бъде доставено на устройствата на получателя, то бива изтрито напълно от нашите сървъри и остава само и единствено на устройствата на потребителите. Освен това немалка част от комуникацията през нашата платформа се извършва чрез p2p технология и дори не преминава през нашите сървъри.

Бъдещето е в смарт технологиите. Какво да очакваме от Viber в тази посока?

Viber ще играе все по-важна роля в сферата на обмяна на информация между потребителите в глобален и в локален план, като тази сфера претърпява толкова бурни трансформации, че възможностите, които потребителите ще имат през следващите години ще са несравнимо по-големи срямо това, с което те разполагат в момента.