Паоло Руджери: Трябва да следваме собствената си идея и да вярваме в своята уникалност
Паоло А. Руджери е един от основателите и партньор в Open Source Management Италия, най-голямата италианска консултантска фирма за малки и средни предприятия. Експерт по лидерство, управление на хора, обучение на персонал, написал е няколко книги по темата и е изнесъл хиляди вдъхновяващи речи и презентации в Европа и Съединените щати. Паоло е италианец, но е живял няколко години в Европа и Съединените Щати. Водил е лекции заедно с Том Питърс, Стивън Кови, Кийл Нордстром.

Търговец, предприемач и автор на серия от книги за управление, мениджмънт и успех, Паоло Руджери споделя ценни съвети на теми като мотивация, лидерство, управление на човешките ресурси, управление на финансите и продажби. Започвайки своята кариера като търговец, за около 20 години той успява да създаде най-голямата консултантска компания в Италия с клонове в Европа, САЩ и Южна Америка.

Г-н Руджери, не за първи път сте в България като гост-лектор на бизнес семинари. Какво е виждането Ви за аудиторията, която посещава тези обучения?

Това е петият път, когато съм в България и виждам как хората израстват. Предприемачите стават все по-добри и по-добри. Станали са по-глобални, и гледат по-мащабно, изградили са и по-добри умения като предприемачи.

Какво според Вас отличава България като добро място за правене на бизнес и за инвестиции?

Има много мултинационални компании, които вече присъстват в България. Техният интерес към пазара се основава на това, че има добри и качествени човешки ресурси, способни хора и разхода, цената за човешките ресурси е сравнително разумна. Но не това е нещото, върху което България трябва да се конкурира. Страната трябва да продава своите селско-стопански продукти, производство, услуги. Вие трябва да повярвате в своя реален потенциал, който се вижда отстрани и да спрете да критикувате страната си.  

Споделихте днес на форум “Нови пазари”, че основният проблем, който забелязвате е как българите не са уверени в собствените си възможности.

В доста български фирми в последните три години сме ползвали нашия тест анализ на личностни характеристики на предприемача и на мениджъра и това, което излиза като средно статистически резултат е, че като цяло българските предприемачи са много добре организирани, много лоялни хора, които държат на думата си и може да се разчита на тях, но се забелязва също и една липса на увереност в собствените сили и прекалено голям критицизъм към себе си. Наблюденията ни по света във всички фирми, в които има българи показват, че мениджърите са много доволни от тях.

“Най–добрите идеи са винаги налудничави” беше една от основните теми, които развихте на форума.

Във всяко едно общество, във всяка страна, независимо каква е нейната история, може да се види “Законът на Парето”, познат като “Законът 80–20”, т.е 80% от обществото притежава около 20 % от благосъстоянието и богатството на страната и съответно 20 % са едни други хора, които притежават около 80 %. Като предприемачи и мениджъри, които искат да постигнат успех, ако се стремим да угодим на мнозинството, на тези 80%, в повечето случаи ще сгрешим. Трябва да следваме собствената си идея, да вярваме в своята уникалност, а не да слушаме тези 80%.
 
* b2b Media е медиен партньор на събитието форум “Нови пазари”.