Паоло Руджери: Мотивира ме желанието да помагам

Помислете за това какъв искате да бъде перфектният служител,  какъв вие искате да сте като перфектен служител.

Ще забележите, че изброените от вас качества са предимно лични характеристики и само малка част - компетенции. Във всепроменящата се икономическа и социална среда, човешкият ресурс е с най-голямо значение за компанията. Все повече бизнесът осъзнава, че техническите знания могат да бъдат научени от всеки, но не всеки има необходимата мотивация за работа. Дали ние ще развием нашите служители или ще ги затрупаме с изисквания, ще реши дали ще прогресираме или ще се провалим в нашия бизнес.


У нас беше представена книгата „Новите лидери“ от автора Паоло Руджери - гуру в сферата на човешките ресурси и мотивацията. С над 50 000 броя продадени само в Европа, тя е бестселър в много страни.

Руджери е основател на Open Source Management, една от най-големите консултантски компаний в Европа, посветена на изучаването и прилагането на техники за мотивация и управление на човешките ресурси. Заедно с неговите консултанти са помогнали на над 2000 фирми и хиляди мениджъри да усъвършенстват изкуството на ентусиазма в обучението на своя персонал.

В специално интервю за b2b Media Паоло Руджери ни вдъхнови със своята филосифия:

Дайте съвет за хората, на които им липсва мотивация.
Трябва да разберем каква е тяхната цел и каква е тяхната мечта. Сигурен съм, че те са имали някога такава. Трябва да им покажем как могат да реализират и осъществят тази мечта в своята компания. Това няма да проработи при всеки, но е нещото, което може да направи промяната. Понякога трябва да им се предложи мечта, която да следват.

Каква част от времето си трябва един мениджър да отделя за лично ангажиране с обучението и мотивацията на персонала си?
Зависи от това колко голяма е компанията. Ако е много малка, да дава поне 25-30 процента. Когато компанията започне да расте над 10 или 15 служители, около 40-50 процента, когато е по-голяма още повече.

Някои лидери се страхуват да изгубят уважението на персонала си и управляват чрез страх. Как да станат по-продуктивни?
Разбира се, ако управляваш чрез страх, ще имаш служители, които са уплашени. В днешната икономика хората трябва да създават позитивни изживявания (позитивна репутация). Да помагат на клиентите да се забавляват, да имат позитивно изживяване с компанията. Да се управлява чрез страх не е добър начин. Това, което трябва да направят е може би да разберат от какво се страхуват и да се опитат да разрешат тази ситуация. След което да се променят и да започнат да мотивират персонала си да работи. Да осъзнаят, че сами трябва да водят хората към успеха. Това всъщност е тяхната работа.

Кой е източникът на мотивация за новия лидер?
Не трябва да е само печалбата. Трябва да имат по-висока цел, която да включва помагане на хората да постигнат успех, развитието на обществото като цяло, промяната на средата в тяхната страна. Тяхната мотивация е техен дълг, не опира само до печалбата, която е твърде слабо средство за мотивация.

Кой е източникът на вашата мотивация в живота ви?
Искам да помагам на хората. Това е начина, по който искам да живея. Това е единствената причина, поради която се занимавам с това. Написах тази книга, за да си напомням за своите задължения.