Крайно време е да подадем ръка на бизнеса

Любомир Стоянов организира първият конгрес на онлайн търговия – eCommCongress.

Завършили сте специалност мехатроника, а сте поели в съвсем различна посока. Какво събуди интереса Ви към организирането на събития?

В университета срещнах много колеги, които са изключителни хора и с тях все още поддържаме връзка, но в България подобна професия няма реализация – почти отсъства машиностроене. Избрах да остана тук, в България, и да се занимавам с нещо друго. Винаги съм обичал да се запознавам с нови хора и да бъда проактивен. В организацията на събитията трябва да си точно такъв. Така хобито се превръща в професия и напрежението не се усеща.

Как се включихте в проекта Slides.bg?

Като повечето „стартиращи бизнеси“ търсенето на определена услуга и не намирането й на български аналог доведе до сътворяването на нещо, което да ни свърши работа. Винаги съм смятал, че образованието (поне основното) трябва да бъде достъпно и безплатно. Чрез платформата се споделят знания, а колкото по-образовани хора, толкова по-добре.

Кой от проектите с Ваше участие досега бихте определили като най-вълнуващ до момента и защо?

Определено eCommCongress ми е фаворит. Първо заради мащабите, второ заради страхотните специалисти, които пожелаха да споделят своето ноу-хау и не на последно място заради това, че събитие в подобен формат не е организирано и винаги неизвестните са повече..

Как бихте обяснили „бутиковите“ събития на хората, които не са чували за Вас до този момент?

Бутиковите събития са тези, които се различават от останалите по своята концепция, изпълнение и цели. Винаги са обвързани на емоционално ниво и носят послание. Често те са еднократни, но хората продължават да си спомнят за тях. Най-лесно може да се илюстрират като сватбена церемония. Всяка е уникална.

Какво бихте посъветвали младежите, които също като Вас, са решили да работят и да се развиват в тази сфера?

Бих ги посъветвал да бъдат упорити, да преследват целите си и да не правят компромиси нито със себе си, нито с качеството на услугата, която предоставят. Да бъдат отдадени и винаги да дават нещо допълнително от себе си. Срещите и комуникацията с хора е много важна. Всеки един от тях е потенциален партньор или клиент.

Защо решихте да организирате първия конгрес за онлайн търговия?

В България събития за онлайн търговците се организират рядко. От последното е минала повече от година. Браншът има нужда от подкрепа. Това би сближило търговците и клиентите. Би улеснило и едните, и другите. Двете асоциации, които трябва да правят нещо положително за бранша, всъщност от 2 години почти не осъществяват дейност. Крайно време е да подадем ръка на бизнеса. Бил съм в пряк контакт със собственици на онлайн магазини и виждам, че подобно събитие им помага да си организират по-добре процесите, рекламата и да постигат повече продажби.

Какво очаквате от него и какви са основните му цели?

Очаквам посетителите да повишат оборота си, да създадат бизнес партньорства, да се запознаят помежду си, да споделят своите проблеми и решения, които са намерили. Да останат доволни и да усетят, че са придобили знание, че времето им е било оползотворено правилно.

Можете ли да споделите какви са тенденциите до този момент за онлайн търговията в нашата страна?

В нашата страна прохождат идеите да се интегрира „отзивчив дизайн“ – тоест магазинът да изглежда добре и на мобилни устройства, започват да се интегрират CRM системи, чрез които обслужването на клиентите става още по-добро, електронните плащания бележат ръст, което значи, че доверието в търговците се повишава.

Реклама

Още от новини:

Коментари

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: