Facebook at Work или Facebook за бизнес

Новата социалната мрежа на големия бранд е насочена към компаниите.

Facebook започва да предлага новата си корпоративна услуга, която ще позволява на служителите да комуникират по-лесно помежду си, съобщи Financial Times.

Мрежата се нарича Facebook at Work и ще действа като отделна социална платформа. Голямата корпорация на Марк Зукърбърг тества Facebook at Work през последните две години и се очаква съвсем скоро да бъде в действие. Най-вероятно приходите от нея ще идват от месечни абонаменти за компаниите. В момента Facebook има огромна конкуренция при услугите за бизнес съобщения, които все повече заместват имейлите като основно средство за комуникация в офисите. Сред тях са Slack Technologies, Yammer и Jive.

Въпреки това шансовете на Facebook да пробие на пазара са високи, предимно заради огромния брой потребители на социалната мрежа. В момента Facebook се изпозлва от над четвърт от световното население всеки месец.

Тестовете на Facebook at Work трябва да завършат напълно съвсем скоро. Един от тестващите мрежата беше Telenor, която има бизнес и в България. Една от причините Telenor да използва програмата е тази, че голяма част от служителите й, които са 35 хил. по света, имат акаунт във Facebook и знаят как работи мрежата, като интерфейсът на Facebook at Work не е по-различен от този на основната мрежа.

По данни на Facebook, над 60 хиляди фирми са използвали Facebook at Work по време на пробния период.

Facebook at Work работи като оригиналната мрежа, но има има свой собствен поток на новините. Той се задвижва от алгоритъм, който взима предвид предишната активност на потребителя само в корпоративния акаунт. Потребителите ще могат да си комуникират в групи и отделно. Голямата разлика между Facebook и Facebook at Work е в защитите, с които бизнес мрежата разполага, както и административните инструменти. В новата мрежа няма да има никакви реклами, а единствената по-сериозна разлика с дизайна на традиционния Facebook ще бъде сивата гама, вместо традиционното синьо.