По-трудно от това да си талант, е да управляваш таланти
По-трудно от това да си талант, е да управляваш таланти

“Битката за талантите”: Employer Branding & Forward Education Forum разчупи стереотипите за “добър работодател” и “управление на таланти”.

Под мотото “Новият свят на работното място” / The new world@work! в София се проведе първото издание на конференция, посветена на изграждането на успешни работодателски марки и кампании за привличане на най-добрите таланти, организирана от b2b Media.

Сред топ говорителите бяха утвърдени имена от сферата на PR и комуникациите и управлението на човешките ресурси. Събитието успя да събере на едно място експерти по employer branding, практици, които се занимават с привличане на таланти и силни лидери на компании, които са открили тайната как да изграждат успешна работодателска марка. 

„Знаете ли как се най-лесно се срива репутация? Като изготвиш перфектна кампания и оставиш лоши чувствата в служителите!“, провокира Детелина Смилкова, Председател на Българската асоциация за управление на хора. 

По думите на Катя Димитрова, председател на БАПРА „Работодателите вече са вдъхновители! Те не търсят кадри и служители, а таланти. В същото време талантите осъзнаха, че това, което предлагат струва пари. Ако компанията иска да изгради устойчивост и да задържа талантите, трябва да търси диалог с тях! Прави така, че твоите таланти да те харесват! Компаниите с мотивирани служители, печелят много повече проекти и са по-успешни, смята Катя Димитрова.

Според Светлозар Петров, изпълнителен директор на JobTiger Employer Branding е процес, който основно спестява пари!

„По-трудно от това да си талант, е да управляваш таланти! И не всички служители са таланти, коментира Марияна Боянова, управляващ мениджър“ на „Нови Глобал България“.

В събитието се включиха и Милена Драгийска - Денчева, изпълнителен директор на ЛИДЛ България заедно с Петя Иванова, мениджър "Човешки ресурси" на ЛИДЛ България. „От Employer Branding тръгва всичко, той определя кой си“, заяви Драгийска. По нейните думи „Личността е космос, а мениджърът трябва да се справи с този космос. Служителите трябва да очакват от ръководителите да бъдат предвидими и благонадеждни“   

Според консултантът по организационно развитие Иванина Захариева „Бизнесът ни не е машина, единствения начин да го коригираме е човешкия подход. Започваме от там, където искате да стигнете“.

Мария Гергова-Бенгтсон, изпълнителен директор на United Partners сподели своя опит и реализираните през агенцията кампании. Тя акцентира върху това как служитеите да се превърнат в мотивирани посланици на марката. „Няма технология или инструмент, които да заменят служителите и тяхната сила на влияние! Служителите трябва да са носители на мисията на компанията“, смята тя.

„Най-важното в кандидатите е блясъкът в очите“, коментира на свой ред Максим Бехар

Президент на ICCO и управител на M3 Communications.

Надежда Ванева, основател и директор комуникации на агенция 3CON разказа своя опит за изграждане на бранд идентичност през “личната история”. “Когато говорим за разказването на истории и как да създадем общество в организацията имаме нужда от въображение и вдъхновение. Силата на лидера се събужда в неговата лична история, всеки служител открива част от нея в себе си!“, сподели тя.

Според Ирина Горялова, коуч по организационно лидерство, DreamersDo „Най-невидимото и подценяващо нещо в бизнеса е разговорът със служителите“ . Тя постави фокус върху това къде се ражда и умира работодателският бранд?.

Д-р Ваня Бабанин, консултант по управление на репутация и брандове разкри как се случва управлението на бранда през служителите. Дали в наши дни е двойно по-трудно, освен двойно по-бавно да се намерят сътрудници?

А Иванина Донно, Управител на LR Health & Beauty System Bulgaria, говори за за предизвикателството "Битка за талантите" в една MLM компания с 5 000 сътрудници.

Двама чуждестранни лектори взеха участие в събитието:

Юлиян Йонита, Consultant for Corporate HR, Noble Manhattan Coach, Business Development Manager for Colorful Cultures

и Eduardo Arévalo, Мениджър подбор, TELUS International.

Форумът беше посетен от HR професионалисти, специалисти за привличане на таланти, комуникационни експерти,  PR и Employer Branding професионалисти.

Партньори: BAPRA, БДВО, Българската асоциация за управление на хора, BNI, Комуникационна агенция 3con, H2H Communication, BAIT, JobTiger, Pure Water, Clear air, Manifesto.bg, Sofia news, Invest build media, Morino restaurant, Издателство Вдъхновения, Business Lady, Espresso news, Georgievi bros. Winemakery club, Autoobserver, Co-mad, Eventspro, The Blueprint, Moite pari.bg, Locus Publishing, списание “Човешки ресурси”.

Сайтът на форума е: http://talents.b2bmedia.bg