Как компаниите да привличат и задържат най-добрите си служители?
Задържането на служителите продължава да е едно от най-големите предизвикателства за бизнеса през последните години. Редица проучвания на световния лидер в HR услугите Adecco Group показва, че сред основните причини за смяна на работното място са корпоративната култура, работна среда, възможности за растеж и отдалечаване на мениджмънта от служителите в компанията. Едновременно с това анализи на компанията установяват, че разходите за задържане на служители по същество са се удвоили по време на COVID-19 пандемията.
„Когато една организация има ясна, добре дефинирана цел и път напред, е по-вероятно да привлече и задържи най-добрите таланти. Един от най-често задаваните въпроси по време на интервю за работа е „Къде се виждаш след пет години?“. Този въпрос обаче вече все по-често се задава от кандидатите за работа. В настоящето, когато търсенето на таланти изпреварва предлагането, лидерите, които не могат да дадат правилните отговори на този въпрос, ще имат проблеми с конкуренцията. Ръководителите в компаниите трябва да бъдат готови да отговарят също така и на въпроси като: „Предоставяте ли хирбиден модел на работа или работа изцяло от дома?“, „Следвате ли политика за баланс между личния живот и работата?“, „Ще бъдете ли компания, за която да се гордея да работя?““, коментира Таня Найденова, Ръководител на екип Ключови Клиенти в „Адеко България“
Сила и приоритети

Скорошното проучване на Adecco Group „ Възстановяване на нормалното” показа няколко тенденции, които трябва да са сигнална лампа за ръководителите на компаниите, защото безпорно служителите вече са силната страна на пазара на труда.

Близо 40% от 14 000 респонденти заявиха, че или са променили кариерата си през последната година, или обмислят подобен ход, а 26% или са напуснали изцяло пазара на труда, или обмислят това. Проучването показва и приоритетите на служителите и очакванията към техните работодатели. Анализите показват, че заплатата е еднакво важна с добрия баланс между професионалнен и личен живот. Служителите търсят лидери, които проявяват емпатия и следват ясно дефинирани цели.
 
Лидери с цел
Хората искат да работят за компании с визия за бъдещето, която могат да припознаят и където могат да видят собственото си развитие и кариерен път.
Ръководителите в една компания трябва непрекъснато да споделят и усъвършенстват мисията и целта на компанията. Те трябва да определят какво е отношението към клиентите, служителите и търговските партньори и каква е позицията на организацията по отношение на  мащабни въпроси като устойчивост и справедливост.
 
Корпоративна емпатия
Лидерите, проявяващи корпоративна емпатия, развиват по-добро усещане за това от какво се нуждаят служителите, ако искат те да останат лоялни към компанията. Създаването на корпоративна култура, в която се цени емпатията често означава премахване на някои вредни навици в организацията. Когато служител споделя за своите проблеми, негативни емоции или ограничения, това не трябва да се разглежда като слабост.

Отговорянето на нуждите на служителите и проявата на подкрепа в крайна сметка ще доведе до по-добри резултати, когато става въпрос за ангажираността и задържането на талантите.

Специалистите от Adecco Group препоръчват следните стъпки, които бизнесът и компаниите трябва да предприемат, за да запазят своите таланти и да останат конкурентоспособни на пазара на труда:

• Слушайте служителите: емпатията започва с разбирането и признаването на реалността на другите.

• Създайте нови модели за работа в офиса, за да подкрепяте и задържате вашите служители.

• Създайте гъвкави работни договорености, които да са съобразени с нуждите от майчинство, бащинство, грижи за възрастни и деца и други лични обстоятелства.

• Разширете кариерните пътеки за хората. Покажете им, че има възможност за растеж, развитие и вътрешна мобилност във вашата организация.

• Съобразявайте въздействието на инфлацията върху вашия бизнес, за да можете да останете конкурентоспособни за талантите на пазара на труда.

• Следвайте справедлив подход в търсенето на таланти. Например, подкрепяйте жени, които обмислят да се присъединят отново към пазара на труда. Уверете се, че служители от всички възрасти, способности и произход се чувстват добре и подкрепяни във вашата компания.

• Съсредоточете се върху преквалифициране и повишаване на квалификацията на служителите. Оценете настоящите им умения и ги развийте. Това ще им даде още една причина да останат и в същото време ще осигури стабилност за вашия бизнес.

• Не се страхувайте да се занимавате публично със социални въпроси, като устойчивост и справедливост, и правете това прозрачно.

Ръководителите, които следват– тази преоценка ще демонстрират както на търсещите работа, така и на настоящите си служители, че имат визия, план и набор от основни принципи. Така подготвени, те наистина ще могат да заявят къде се виждат след пет години.

Реклама

Inspiration Hub

 
  • Клиентът е в центъра на всичко

    Казвам се Павел и съм директор “Обслужване на клиенти” за групата на Кредисимо. Ние предлагаме финансови услуги на няколко пазара, като целта ни е да ги предоставяме с безупречно качество. С екипа ми поставяме Клиента в центъра на всичко, като с то...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: