В 11-тото издание на специалния ежегоден конкурс b2b Media Awards се включиха стотици проекти и кампании, които показаха забележителни постижения и резултати.
Голямата награда за иновативно развитие на бизнес организация бе присъдена за втора поредна година на Уникредит Булбанк. В изключително конкурентната категория Иновативна компания на годината призовете бяха за Пощенска банкa, Нетера и Cognyte Bulgaria.
В Годишните награди на b2b Media 2025 компании, проекти и личности се конкурираха в над 30 различни категории със своите иновации, благотворителни инициативи, кампании, проекти и каузи. Динамичните времена на технологично развитие мотивират още повече професионалистите в отделните сектори да покажат креативност, адаптивност и да вземат смели решения за бъдещето.
Утвърденото жури от професионалисти в различни сфери даде своите оценки за подадените кандидатури.
В категорията Образователна идея кметът на София Васил Терзиев отличи компаниите УниКредит Булбанк с Програма за ESG обучение “Skills for Transitions”, ФЬОНИКС Фарма с проекта Фьоникс за следващото поколение по-здрави българи и MoitePari.bg с инициативата Моят финансов час на класа.
В категория Бизнес проект на годината призът взе AutoStore, TRANSPRESS, а отличието за Бизнес лидер на годината бе връчено на Владимир Начев, старши директор EPAM и генерален мениджър на EPAM България и на Доц. д-р Ия Петкова, директор на ОКИ ДНОЦ Музейко.
За CEO на годината бяха наградени:
Невен-Дилков, основател и управител на Нетера
Иван Дудин, CEO на Balkansworks
Мая Калчева, CEO на Neterra.TV
За Предприемач с визия журито определи Стефан Николов, АЙ ТИ СИ КОНСУЛТ ЕООД. Призовете в категория Инвестиция за устойчиво развитие грабнаха Schneider Electric: за организираните от тях Sustainability Impact Awards, TRANSPRESS и СМАРТ ОФИС БЪЛГАРИЯ за Кампания “Принтирай зелено”.
Иновативна бизнес стратегия пък показаха организациите Sirma, Пенсионно-осигурителна компания "Доверие" и Kaufland България с One Stop Shopping.
На челните позации със своите Социално-отговорни кампании застанаха ФАНТАСТИКО ГРУП с кампанията Фантастико до теб, Cargill България с кампанията Cargill Cares и Acronis Bulgaria със своята подкрепа на младежи чрез дигитално образование.
Най-силните CSR инициативи се оказаха тези на ЗЕАД Булстрад Живот Виена Иншурънс Груп с кампанията “Дни на доброто”, на Съюза на пивоварите в България за техните 20 години устойчивост, прозрачност и отговорност и също инициативата „Как да караме по-здравословно с шеф Виктор Ангелов“ на TRANSPRESS.
Balkansworks е големият победител в категорията Бизнес дебют на годината.
Като Лидери в AI иновациите се откроиха EPAM България, Yettel Bulgaria и Nula.bg със Smart Accounts и SoftServe със Sofi AI Assistant.
Отличията за Мобилна иновация отидоха при IUVO GROUP за iuvoSAVE app, Общинска банка АД за MB Mobile и Банка ДСК за новото мобилно банкиране DSK Mobile.
Журито отличи tbi bank за Проект с образователна насоченост в сферата на бизнеса, а за dm България, Ел Би Булгарикум ЕАД и Ангажè за Иновация в маркетинга и ПР сферата.
ДЗИ, Прогрес и Sirma си разпределиха няколко технологични награди, а сред най-отличаваните компании бяха Уникредит, EPAM, Фантастико и TRANSPRESS.
На върха в Категория Събитие на годината се изявиха BOpartners с Национална конференция Realto Group, NavTech Group с Dynamics Connect 2025 и EPAM България.
Журито се впечатли от Динамичното развитие на KUKA Robotics България - Роботи за бъдещето на индустриите, Minimart и Общинска банка АД.
На първо място в Благотворителна инициатива на годината се изкачиха Пощенска банка , а призът за Зелена трансформация грабнаха ОББ ИНТЕРЛИЙЗ - OLA с Online Lease Application.
Още една персонална награда в категорията AI в образованието и научната сфера отиде при Ангел Георгиев, инициатор и разработчик на Даскал AI.
Докато отличията за Равнопоставеност и грижа за служителите бяха присъдени на работодателите Kaufland България, Diadraw и НЕК ЕАД.
В категорията Приобщаване и ранообразие на топ позициите се изкачиха ФАНТАСТИКО ГРУП със Стратегия за многообразие и Hyatt Regency Sofia с Human Wellbeing 2025.
Първите позиции в категориите Социален проект и Социална кампания заяеха съответно Finance Academy и НЕК ЕАД с Кампания “Добротворчество”.
Основен партньор на събитието е Пощенска банка.
Пълният списък на всички компании, организации и личности, получили призове на бизнес наградите на b2b Media, вижте на сайта:
https://awards.b2bmedia.bg