Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност
Главната насоченост на новите формати е така наречената „икономика на споделянето“ и ако не сте сигурни какво означава това, поне знаете някои от големите играчи в индустрията – Uber, Airbnb и Ebay.

Тази бизнес сфера съчетава отчасти социалното и икономическото в нова екосистема, която е изградена на основата на труда и ресурсите.

Макар още в ранен етап, „икономиката на споделянето“ има потенциала да промени начина, по които произвеждаме и потребяваме стоки и услуги.

„Споделени събития“ - новото поколение от бизнес събития

В миналото конференциите и бизнес събитията имаха еднопосочен комуникационен канал: един презентатор предава информация към голяма аудитория. Днес фокусът се променя към това участниците да споделят информация, ангажирайки се един друг и сътрудничейки в една по-неформална среда.

Аквариум

Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност

Малка група от трима или четирима души обсъждат пред по-голяма аудитория значими и популярни теми.

Формата на това събитие позволява на всеки да се присъедини към дискусията и да заеме едно от местата в малката група. Това е много успешен формат за публични дебати, обсъждания на обществени проблеми или споделяне на различни гледни точки. Тези срещи са най-ефективни когато малката група се състои от лидери в публичния и частния сектор.

Печа Куча

Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност

Този вид събитие има име с японски корен, който грубо се превежда като „бърборене“. Форматът на бизнес срещата представлява кратка презентация, която трябва да включва 20 различни PowerPoint слайда, всеки от които обяснен за не повече от 20 секунди. Общо една презентация отнема не повече от 6 минути и 40 секунди. Идеята е да се представи накратко дадена идея като се премахне излишната информация.

Първоначално новият формат се приема много добре в артистичните среди, но в последствие става ефективен за всякакъв вид събития.

Технология на откритото пространство

Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност

„Откритото пространство“ или ТОП е събитиен формат, чиято цел е да постигне единодушие по дадена сложна тема или проблем. Подходящ е както за малки, така и за големи групи хора. Модераторът на събитието трябва да представи темата на срещата и да обясни за формата на дискусията. От там нататък присъстващите трябва сами да предприемат инициативата като разработят план за работа и определят темпото на продуктивност. Събитието постига най-добре целите си когато се провежда в един или два цели дни.

„Неконференцията“

Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност
Целта на Неконференцията е да осъществи близка комуникация между участниците и да предостави възможност за споделяне на опит и информация. Преди да започне срещата участниците обсъждат начина на провеждане на събитието чрез „отворена комуникация“. Няма никакви ограничения, които те са задължени да следват. Отличителната характеристика тук е, че планът на срещата се разработва от участниците, като всеки един от тях може да предложи да бъде модератор на дискусията. Няма гласуване или възможност за отхвърляне на подадена идея. Организират се множество дебати, като всеки участиник може свободно да присъства на избраните от него.

Световно кафене

Бизнес събитията приемат нов формат на интерактивност

Форматът на „Световното кафене“ е структуриран на базата на „отворената комуникация“, която цели да обогати колективното знание на участниците.

Присъстващите се разделят на групи по 4 или 5 човека, които седят на една обща кръгла маса. Обстановката наподобява тази на среща в кафене, а от там произлиза и името на събитието. В началото се отделят 20 минути за предварителна дискусия на определена тема. След изтичане на времето един член от всяка група се мести на съседна маса, след което дискусията се подновява. В началото на всяка нова сесия домакинът на масата обяснява на новодошлия постигнатия прогрес по темата.

Има голям потенциал във всеки един от тези формати, които са отражение на променящите се бизнес времена. Форумите вече не представляват едностранна лекция на един човек. Новите похвати избягват монотонните речи и скучните презентации. Днешните формати се фокусират върху диалога и споделянето на информация, ентусиазма, идеите и познанията на участниците.

Реклама

Inspiration Hub

 
  • 9 причини да изпитвате постоянен глад и как да се справите

    Вижте съветите на консултанта по спортно хранене Станимир МиховСтанимир Михов е сертифициран фитнес инструктор от Националната спортна академия, персонален треньор и консултант по спортно хранене. Занимава се с фитнес вече над 10 години, като инвести...

Коментари

Реклама

Още новини:

Още анализи: