Автомобилните табла скоро ще изглеждат като смартфони
Операционните табла и информационно-развлекателните системи в автомобилите имат остарял дизайн, твърди лидера в индустрията Rightware, който разработва фуфуристичен интерфейс за Audi, Nissan и дузина други производители.

Изпълнителният директор на Rightware Оли Лайхо критикува повечето съвременни системи за техния лош дизайн, софтуер, който не може да се подобрява и изоставането от интерфейса на смартфоните и таблетите.

"При повечето модели на пазара централният екран и електронният скоростомер са напълно различни и нямат връзка помежду си. Най-вероятно се разработват от различни екипи в различни страни. Компаниите се сблъскват с трудности при създаването на единен вид и усещане на потребителското изживяване" коментира Лайхо пред журналисти на IBTimes UK.

Лайхо очаква, че производителите ще променят драстично процеса на разработване и интегриране на електронни табла в автомобилите. Според него информацията и контролът над процесите в автомобила трябва да преминават от електронния скоростомер към "умното" табло, достигайки смартфона на потребителя. Така той ще може да управлява климатика в колата дистанционно чрез апликация на телефона си.  

Tesla и BMW вече предлагат такива приложения,  но те само поставят начало на това, което скоро ще бъде възможно. Дори Tesla Model S, която е една от най-високо технологичните коли на пазара, има пропуски в потребителския си интерфейс. Към момента е невъзможно да прехвърлите данните и персонализирания си профил си от един автомобил Tesla в друг.

Автомобилните табла скоро ще изглеждат като смартфони
Лайхо вярва, че електронните подобрения на софтуерния интерфейс ще се превърнат в задължителен стандарт за индустрията – "Дистанционните подобрения на електронните системи ще бъдат въведени съвсем скоро от всички производители на автомобили като еднократни покупки или месечен абонамент, а потребителите вече нямат търпение".

"Индустрията явно е готова за иновации" споделя Тим Кук, изпълнителен директор на Apple в скорошно изказване, но производителите ще трябва да действат бързо. Към момента между 3 и 5 години са нужни за разработването на нова електронна система за табло на автомобил, производителите ще трябва да заложат на платформите с повече софтуерно интегриране, които ще намалят пози процес до 1 година.