Защо успяват стартъпите, които издържат първоначалните насмешки

Като тийнейджър Джарек Хамилтън се опитал да създаде своя компания, която щяла да произвежда мастило по нова технология.

“Отнесох много подигравки по това време, разказва той. Хамилтън потърсил подкрепа оот банките, но чиновниците просто му се изсмели.

 

След като тази първа идея се провалила, той се записал доброволец и заминал за Афганистан. Години по-късно, навършил 29, той се връща обратно в играта стратирайки свой собствен бизнес. Сега е изпълнителен директор на Bloomington. Базираната в Илинойс компания се прочу с фотографската услуга Qikpix, основана от него и съпругата му Кати през август 2015 г. Фирмата вече наброява 150 служители и отчита над 600 сваляния на апликацията, от която се набират снимки с високо качество. През 2016 години стартъпът събра 76 000 долара капитал от инвеститори, а през декември Кати напусна работата си като медицинска сестра, за да се отдаде на бизнеса рамо до рамо със съпруга си Хамилтън.

Основателят твърди, че и днес би отнесъл много подигравки, ако разкаже своята бизнсе идея на неподходящите хора. Според него младите предприемачи трябва да внимават на кого разказват и да си изградят имунитет срещу насмешките, с които някои хора може да посрещнат тяхната бизнес идея. За капак дори някои от съслужителите му го вземали на подбив, но днес го поздравяват за успешното начинание. Да ти се надсмиват понякога е знак, че си на прав път, твърди Хамилтън.

“И все пак не се отказвайте - говорете с някого, разкажете, чуйте каква обратна връзка ви дават, съборазете се с разумните аргументи, но не оставяйте подигравките да ви откажат. Не се отчайвайте, но се отказвайте, докажете им, че грешат”, съветва предприемачът.