Маркетинг на позволението Сет Годин
Да превърнем непознатите в приятели, а приятелите в клиенти
 
Превърналата се вече в бизнес класика "Маркетинг на позволението" е сред Топ 100 на Amazon, както и на класацията на New York Times; обявена е за най-добра бизнес книга от Fortune.
  Превърналата се вече в бизнес класика Маркетинг на позволението е сред Топ 100 на Amazon, както и на класацията на New York Times; обявена е за най-добра бизнес книга от Fortune. Сет Годин е предприемач и автор на бестселъри, добили световна популярност. Той буквално е катализатор на промени. Книгите му наистина променят начина, по който възприемаме маркетинга и бизнеса. Сет е основател на Squidoo и на Yoyodyne, водеща компания за интерактивен директен маркетинг, купена от Yahoo! Business Week го нарича “абсолютният предприемач на Информационния век”. Блогът му е един от най-посещаваните и четени бизнес блогове: www.SethGodin.com.
 
Читателите, които искат да разберат начините, по които се осъществява конкуренцията в интерактивния свят на интернет сайтовете и средствата за автоматизирани продажби, нека останат с нас. Ако искате да избегнете заложения от електронната търговия капан, значи тази книга е точно за вас. Ако само искате да вникнете по-добре във видовете маркетингови взаимоотношения във века на интерактивността, продължавайте да четете.

Маркетингът на позволението е концепция, която дава възможност на маркетинг специалистите да оформят своето послание така, че потребителите с удоволствие да го възприемат.

Телевизионни реклами прекъсват любимото ни предаване, агенти на фирми не се колебаят да ни безпокоят, т.е. формите на традиционния начин на рекламиране се базират на идеята да откъснат вниманието ни от това, което правим в момента. Сет Годин нарича този подход маркетинг на прекъсването и твърди, че той отдавна не води до адекватни резултати.

Вместо да безпокоят потенциалните си клиенти, като прекъсват най-ценната им стока - тяхното време, - привържениците на маркетинга на позволението мотивират потребителите да приемат посланията им доброволно. Годин представя съвсем различен подход към рекламирането на стоки и услуги. Като осъществява контакт само с онези, които са проявили интерес и желание да получат повече информация за съответната стока, маркетингът на позволението помага на компаниите да установят дългосрочни взаимоотношения с клиентите си, да изградят доверие, да бъдат осведомени за търговската марка и чувствително да увеличат шансовете за продажба.

Тази виртуозна книга превърна Сет Годин в Гуруто на интернет маркетинга. Звучи банално, но това наистина е задължително четиво!
Том Питърс
 
 
Сет Годин е абсолютният предприемач на Информационния век.
Business Week

За да се справят с нарастващата надпревара за вниманието на потребителите, рекламистите имат нужда от великата концепция на Сет: маркетингът на позволението.
Лестър Вундерман, основател на агенцията Wunderman, известен като Бащата на директния маркетинг
 
Маркетингът на позволението е привилегията (не правото) да предоставяте очаквани, лични и адекватни послания на хора, които действително искат да ги получат. Тази концепция признава силата на клиентите да пренебрегнат маркетинга и приема, че най-прекият път към вниманието им е уважителното отношение.

Ключовата дума тук е внимание, защото ако клиентите решат да обърнат внимание, те ви плащат с нещо действително ценно. И няма как да поискат вниманието си обратно, в случай че променят мнението си. Вниманието е основен актив, който трябва да се цени, а не да се пилее.

За да практикувате маркетинг на позволението, трябва да сте търпеливи и смирени. Затова и толкова малко компании го използват умело. Най-добрият пряк път в този случай е “няма пряк път.”
 
Макар че книгата е написана през 1999 г. и някои от цитираните сайтове и компании вече не съществуват, анализът на начинът, по който потребителите реагират на рекламите, е все по-валиден именно днес. Сет Годин обяснява защо е важно да фокусираме усилията си върху потребителите, а не върху масовостта и масовизацията.

Категории: бизнес, маркетинг, реклама, брандинг, предприемачество, технологии

Реклама

Още от анализи:

  • Светът задълбава в икономическа криза

    Светът влиза в период на трайно висока инфлация - поне 2-3 години. Толкова ще е и изразената криза в Европа - тази зима е тежка за индустрия на Стария континент, но догодина и по-догодина ще е още по-сложно, защото количествата газ и нефт ще са все...
  • КОЙ печели най-много от войната между Русия и Украйна!?

    Норвегия прави луди пари от износ на нефт и газ към Европа през 2022 г. Освен това правителството планира приходите им да скочат с още 18% до 131 милиарда долара през 2023 г. Явно не работят с допускане за ниски цени. :-) Едновременно с това водещ...
  • Колективен Ам-Гъл страда за машинния "Май Прешъс"

    Спрях да се чудя защо горещо подкрепящите третия пол изпадат в ужас от втория начин на гласуване. Който всъщност е първият, понеже става думаза хартиената бюлетина. Защо е целият "този вик към облаците, и това проклятие, и този страх".Защо е тази ...

Коментари

Реклама

Още съвети:

Представяме ви: