Пандемията от COVID-19 предостави както предизвикателства, така и възможности

Пандемията от COVID-19 предостави както предизвикателства, така и възможности
Въпреки всички предприети мерки и ограничения се надяваме да запазим духа на живот в кампуса. Твърдо вярваме, че голяма част от стойността на образованието на АУБ произтича от разнообразните форми на общуване на нашите студенти, разказва Дейвид Еванс, в.и.д. президент на Американския университет в България.

Д-р Дейвид Еванс заема длъжността президент на Southern Vermont College от януари 2015 г. до май 2019 г. Той е бил и вицепрезидент по академични въпроси и декан на преподавателите в Buena Vista University (2008-2014). Преди това е бил декан на Petree College of Arts and Sciences в Oklahoma City University (2005-2008), преподавател по английски език и председател на катедрата по „Английски език, реч и журналистика“ в Georgia College & State University (2000 - 2005), член на факултета (1990-2000 г.) и председател на катедрата по „Английски език“ (1996-2000 г.) в Cornell College.

Прочети още: Пандемията от COVID-19 предостави както предизвикателства, така и възможности

Страната ни има всички предпоставки за развитие на иновации

Страната ни има всички предпоставки за развитие на иновации
Днес ще ви запознаем с Момчил Кюркчиев, главен продуктов директор и съосновател на Leanplum, бързо развиваща се компания с основен технологичен хъб в София, седалище в Сан Франциско и офиси в Ню Йорк, Амстердам и Сингапур.

Родом е от Русе и преди време записва тройна специалност в областта на математиката, компютърните и изчислителните науки в Съединените Щати. Завършва магистърската си степен по Софтуерно инженерство и управление от университета Карнеги Мелън. Скоро след това, се присъединява към екипа на Google като водещ инженер.

През 2012 г. напуска Google заедно с колегата си Андрю Фърст и заедно стартират Leanplum, водени от идеята да предоставят възможност за създаване на по-дългосрочни, стабилни и ефективни взаимоотношения между маркетинг специалисти и потребители на мобилни устройства.

Прочети още: Страната ни има всички предпоставки за развитие на иновации

90% от каросерията и интериора на една кола може да бъде 3D принтиран

90% от каросерията и интериора на една кола може да бъде 3D принтиран

Запознайте се с Теодосий Теодорсиев, основател на Kinetik Automotive,  чиито екип разработи първия електрически спортен автомобил. Също така е сериен предприемач, основател на софтуерната фирма DevLabs, базирана във Варна, съосновател на единствения български стартъп, преминал през най-престижния accelerator Y Combinator в силициевата долина.

Тео завършва Техническия университет във Варна, Executive MBA в Cotrugli Business School и следдипломна квалификация в Япония. Любимата му дума е „невъзможно“, особено, когато хората я използват по отношение на начинанията му. Вярва, че един от начините да „хакнете системата“ е винаги да се стремите да дадете възможност за реализация на талантливи, енергични и целенасочени хора, независимо от техния академичен или практически опит . Затова и любимият му цитат е на американската етноложка Маргарет Мийд, който гласи следното: „Никога не се съмнявайте, че малка група мислещи, отдадени граждани могат да променят света. Всъщност, само тя може да го промени“. Това послание е в основата и на самия проект за създаване на Kinetik Automotive.

Прочети още: 90% от каросерията и интериора на една кола може да бъде 3D принтиран

Пораснахме близо 4 пъти като състав и запазваме силни позиции в почти всички държави в Европа

Пораснахме близо 4 пъти като състав и запазваме силни позиции в почти всички държави в Европа
Борбата за таланти във високите технологии няма да спре, казва Радослав Радев, управител на „R&M България Производство“ в специално интервю за Inspiration Hub на b2b Media.По негова оценка възникналата ситуация с пандемията по света още повече задълбочи необходимостта от ускоряване на внедряването на дигитални технологии.

Радослав Радев заема длъжността управител на „R&M България Производство“ от април 2014 г. Завършил е Икономическия университет в гр. Варна. Преди да поеме настоящата си позиция, е бил регионален оперативен директор за Югоизточна Европа в германската компания Dorma, където е отговарял за операциите в девет държави. Заемал е и различни мениджърски позиции (мениджър закупуване, директор бизнес юнит) в производителя на електроуреди за дома „Теси".

Прочети още: Пораснахме близо 4 пъти като състав и запазваме силни позиции в почти всички държави в Европа

Поляк спечели първия етап в Обиколката на България

Поляк спечели първия етап в Обиколката на България
На 28.07.2020 г. се проведе първият етап на 67-мата Международна колоездачна обиколка на България с генералното спонсорство на ДЗИ, дружеството с най-дълга история и опит на българския застрахователен пазар. Полякът Алан Банашек (Mazowsze Serce Polski) спечели 128-километровия етап между София и Пазарджик. Това е първа професионална победа в кариерата на 22-годишния състезател.

Прочети още: Поляк спечели първия етап в Обиколката на България

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Опазването на хората, на екипа, е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето, обяснава Светлозар Петров, основател на Job Tiger в специално интервю за b2b Media.

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg – първият професионален и напълно интегриран сайт за търсене и предлагане на работа в България. Член на настоятелството на Американския университет в България, член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието, един от създателите на Клуба на корпоративния дарител и доскорошен член на борда на директорите на Българския дарителски форум. Член на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България.

Прочети още: Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Изискванията за социално дистанциране доведоха до промяната на потребителските навици, продиктувана от стоенето вкъщи, е оказала влияние върху целия дигитален бранш, казва Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

Ускорена и дори принудителна дигитализация, преминаване към нови модели на работа онлайн, включително и на дейности, които преди не сме си представяли, че могат да се дигитализират – това е една от най-значимите тенденции, на която станахме свидетели през месеците на извънредно положение у нас. Фирми и учреждения, в които дигитализацията се обсъжда от години, сега се наложи да я извършат за броени дни, за да продължат работата си. И тази променена реалност, според експерти от сектора, най-вероятно ще се запази дълго след извънредното положение.

Прочети още: Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: