Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Опазването на хората, на екипа, е от първостепенна важност. По това си личи и добрият работодател. Това са хора с опит, подготвяни с години и загубата им би била проблем за бъдещето, обяснава Светлозар Петров, основател на Job Tiger в специално интервю за b2b Media.

Светлозар Петров е управител на компанията за комплексни HR услуги JobTiger и един от създателите на www.jobtiger.bg – първият професионален и напълно интегриран сайт за търсене и предлагане на работа в България. Член на настоятелството на Американския университет в България, член на настоятелството на Фондация на бизнеса за образованието, един от създателите на Клуба на корпоративния дарител и доскорошен член на борда на директорите на Българския дарителски форум. Член на почетния съвет на Международната награда на херцога на Единбург за България.

Прочети още: Компаниите осъзнаха, че основното е грижата за хората

Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Изискванията за социално дистанциране доведоха до промяната на потребителските навици, продиктувана от стоенето вкъщи, е оказала влияние върху целия дигитален бранш, казва Цветелина Ненкова, маркетинг мениджър на СуперХостинг.БГ.

Ускорена и дори принудителна дигитализация, преминаване към нови модели на работа онлайн, включително и на дейности, които преди не сме си представяли, че могат да се дигитализират – това е една от най-значимите тенденции, на която станахме свидетели през месеците на извънредно положение у нас. Фирми и учреждения, в които дигитализацията се обсъжда от години, сега се наложи да я извършат за броени дни, за да продължат работата си. И тази променена реалност, според експерти от сектора, най-вероятно ще се запази дълго след извънредното положение.

Прочети още: Свидетели сме на ускорена и дори принудителна дигитализация

Живеем в интересни времена

Живеем в интересни времена
Виждам една позитивна страна от цялата ситуация и това е, че който подценяваше процеса на трансформация и дигитализация преди кризата, буквално сега ще е принуден да отдели човешки и капиталов ресурс в тази насока. Виждаме, че дори и държавната администрация предприе мерки да активира дигитални услуги, споделя Мартин Богданов, съосновател на Paysera България и част от управителния съвет на Българската финтех асоциация в специално интервю за b2b Media.

Прочети още: Живеем в интересни времена

Ценете кадрите си. Отстоявайте принципите си

Ценете кадрите си. Отстоявайте принципите си.

Покажете на служителите и клиентите си, че наистина държите на тях и то устойчиво във времето. Това се отплаща в трудни моменти като настоящия, коментира Иван Илчев, основател на Casa Kakau в специално интервю за b2b Media.

Иван Илчев e маркетолог, завършил бакалавърска степен по „Международен бизнес и мениджмънт“ в Утрехт, Холандия; магистърска степен по маркетинг мениджмънт в „City University of Seattle“, САЩ; и магистърска степен по „Международен бизнес“ в Софийски Университет „Св. Климент Охридски“. Той основава Casa Kakau като семейна компания от Пловдив, произвеждаща здравословен, натурален шоколад по технологията „bean to bar“ /от какаови зърна/. Историята на фирмата започва през есента на 2016 година, когато със съпругата му решават да приготвят домашен шоколад от какаови зърна за сина си. Той е със силни хранителни алергии, затова шоколадът трябва да бъде без мляко и млечни продукти, без добавки, без лецитин, без глутен, без подобрители, консерванти и стабилизатори. Продуктът става много вкусен и двамата решават да споделят това здравословно изкушение с приятели и хора извън семейството. Така започват да предлагат продуктите на специализирани базари и изложения и постепенно изграждат собствено производство.

Прочети още: Ценете кадрите си. Отстоявайте принципите си

С правилните визия и стратегия кризата става възможност

С правилните визия и стратегия кризата става възможност
Интересът към доставките е голям. Хората се научиха да пазаруват по-често онлайн, избирайки сигурна, бърза, удобна и качествена услуга, разказва Ивайло Нецов, изпълнителен директор на foodpanda Bulgaria в специално интервю за b2b Media.

Ивайло Нецов е на 34 години, роден в град София. Изучава бизнес администрация в НБУ.От 2017 година е изпълнителен директор на foodpanda Bulgaria, част от международната група на Delivery Hero.
Ръководи успешно най-голямата платформа за поръчки и доставки на храна у нас, като под негово управление са над 500 души екип. Преди да се присъедини към foodpanda България, Ивайло ръководи за една година, отдела по дигитални продажби на Би Ти Ви Медия Груп. Преди това, три години менажира специалните проекти във Fox International Channels. Той е един от създателите на проекта Explore Bulgaria на National Geographic Chanel. Има над 10 годишен опит в маркетинга и продажбите. Отговарял е за интернет продажбите на компания част от Спортал Медия Груп. Дълго време Ивайло е водил лекции на тема content and marketing към Българската Интернет Асоциация. Взима участие като водещ в два семинара в софтуерния университет на теми: видео маркетинг и digital branding. През 2017 г. започва да води и цял курс за видео маркетинг към софтуерния университет.

Прочети още: С правилните визия и стратегия кризата става възможност

Университетът е място, където хората се „заразяват“ от идеите

Университетът е място, където хората се „заразяват“ от идеите

Обичаме да казваме, че Американският университет в България е място, където студентите имат възможност да споделят и развиват собствените си идеи и да намират стимул за конкуренция и развитие, посочва Боряна Шалявска, директор отдел „Прием на студенти“ на АУБ.

Отделът, който тя ръководи, има отговорната задача да подбере отлични и перспективни студенти, които в бъдеще ще потвърдят реномето на висшето учебно заведение, в което обучението се провежда изцяло на английски език. АУБ е водещ в рейтинга на университетите у нас, а неговите випускници имат впечатляващ кариерен успех не само в България, но и в цял свят. Тези забележителни резултати са функция на американската образователна система liberal arts, която поставя студента в центъра на обучението и живота в модерния мултинационален кампус.

Прочети още: Университетът е място, където хората се „заразяват“ от идеите

Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всички

Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всички

Едно общество е толкова силно колкото най-слабата му прослойка. Затова ние от ПОЙПЕ започнахме дарителска кампания в опит да помогнем на най-уязвимите групи, споделя Боян Келчев, мениджър “Бизнес развитие” и един от създателите на организацията.

Боян е роден в София, на 52 години с богат опит в ИТ сферата. Завършил е икономика на търговията в УНСС. Специализира продажби и управление на бизнеса в редица ИТ фирми сред които, IBM, HP и Bull. През 2013 научава за Bitcoin, пробва технологията за първи път и осъзнава огромния потенциал на децентрализираната система за дигитални разплащания. През 2019 Боян участва в създаването на ПОЙПЕ с цел приобщаване на хора и търговци към използването на Bitcoin Cash в ежедневния живот и създаването на местна крипто екосистема за постигане на по-голяма финансова автономност за всеки.

Прочети още: Парите не миришат, а хлябът има един вкус за всички

Реклама

Представяме ви:

Още съвети: